post

طلاکوب ,دستگاه طلاکوب , خدمات طلاکوب , دستگاه طلاکوب دستی , چاپ طلاکوب چیست , طلاکوب دیجیتال , طلاکوب چیست , طلاکوب بدون کلیشه

طلاکوب 

طلاکوب (Foil Stamp)، به شیوه ی اعمال ورق های متالایز که به ورق طلا معروف شده اند است، طلاکوبی شیوه های متفاوتی دارد ولی عمومن نتیجه ی کار با کمی تفاوت در جزئیات بسیار شبیه به هم است. طلاکوب به دو دسته ی طلاکوب سرد و طلاکوب گرم تقسیم می گردد، بدین معنا که در طلاکوب گرم از فشار و حرارت برای انتقال لایه ی طلا از روی فیلم پلی استر بر روی کار استفاده می گردد، اما در طلاکوب سرد، ما پس از اعمال چسب بر روی کار (طرح چسب روی کار باید دقیقن همان طرحی باشد که میخواهیم طلاکوب شود)، ورق طلا بر وری آن چسبیده و قسمت های داری چسب از روی فیلم، طلا را جذب کرده و قسمت هایی که چسب ندارد، طلا را به خود نمی گیرد.

نکاتی برای درک بهتر شیوه های اعمال طلاکوب و امباس

*امروزه طلاکوب به رنگ های بسیار زیادی وجو دارد که اصطلاحن به آنها تمپلات رنگی گویند، البته ورقهای طلای طرح دار و هولوگرامی نیز در بازار وجود دارد.

*امباس یا برجسته کاری بسته به نوع جنسی که می خواهیم برجسته شود متفاوت است، اگر از چرم طبیعی، چرم مطنوعی، گالینگور، جیر، مخمل و … که از مقاومت سطحی و کششی بالایی برخوردار است استفاده شده باشد باید از شیوه ی حرارتی استفاده گردد، اگر جنسی که ما میخواهیم امباس روی آن اعمال گردد، کاغذ، مقوا و یا هرجنس نازکی که از الیاف سلولزی باشد به شیوه ی سرد با ماشین آلات لترپرس و ملخی و … انجام می پذیرد.

*امروزه امباس بصورت رول نیز بر روی توپ کاغذ صورت می گیرد.

*طلاکوب یک جلوه ی ویژه محسوب می گردد و استفاده از آن ضرورتی ندارد و فقط جنبه ی زیبایی، فانتزی و گاهن بالا بردن رسمیت کار بالا می برد پس بنابراین باید تلاش شود تا در صورت اعمال بر کار چاپی به بهترین شکل ممکن انجام گردد.

*در شیوه ی طلاکوب سرد شما برجستگی بر روی کار احساس نمی کنید، چرا که فشار به صورت یکدست، همچون چاپ افست بر روی فرم چاپی اعمال می گردد.

*در شیوه ی طلاکوب گرم فشار توسط کلیشه بر روی کار اعمال می گردد، یعنی بصورت موضعی در نتیجه قسمتهایی که طلا اعما می گردد دچار کمی برجستگی می گردد، که این برجستگی ناگذیز است.

*در طلاکوب سرد سطح کار چای باید یک لایه پوشش (Primer) داشته باشد که چسب اعمال شده جذب کاغذ نگردد، چرا که در آن صورت طلا به روی کار اعمال نمی گردد.

*طلای سرد با اینکه قیمت پایین تری دارد اما به علت کیفیت پایین تر نسبت به طلای گرم از اقبال کمتری برخوردار بوده است.

*استفاده از شیوهی طلاکوب در کارهای فانتزی عمومن برای بالا بردن پیچیدگی کار و زیبایی بیشتر است، لذا پس از طلاکوب با استفاده از شیوه ی برجسته کاری سعی می گردد قسمت برجسته شده نمایی بهتر و زیباتر را ارائه کند.

*ماشین های مورد استفاده در شیوه ی طلاکوب سرد عمومن روتاری هستند.

*برای طلاکوب گرم عمومن از ماشین آلات تخصصی این کار یا ماشین تیگل (ملخی)، لترپرس را با کمی تغییر و نصب هیتر برای این کار آماده می کنند.

3 دیدگاه در “طلاکوب | خدمات طلاکوب

    • با سلام حضور شما همکار محترم
      دستگاه لترپرس مجموعه ما ساخت کشور آلمان هستش مجموعه ما هم به دستگاه طلاکوب اتوماتیک لترپرس و هم دستگاه ۴/۵ ورقی دستی دایکاتی مجهز میباشد

    • قیمت هم شما لطفا مشخصات و اندازه دقیق کلیشه تون رو برا ما به شماره ۰۹۱۲۲۲۳۶۲۵۵ تلگرام یا واتساب کنید اعلام میشه خدمتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *